Beppe Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 När jag kikade i karet i går kväll var det fullt med små yngel. De enda par jag har i karet är ett par gula kirurger somt ett par clownfiskar. Det är väl mest troligt att det är clownfiskarna som har lekt., eller vad tror ni? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
h0llowman Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 hehe lika hos mig när jag titta när det är mörkt har jag fullt med fiskyngel men det är inte clown yngel som det verkar vara i ditt fall beppe. hos mig tror jag det är mina fröken fiskar Talbot´s frökenfisk "sunface " som ynglar va sig .. =p .... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 Det är mycket troligt att det är clown yngel. Men det kan också vara copepoder, de kommer fram när lyset slocknat och 'irrar' omkring på ls och bottensanden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Beppe Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 Det är mycket troligt att det är clown yngel. Men det kan också vara copepoder, de kommer fram när lyset slocknat och 'irrar' omkring på ls och bottensanden.Dessa simmar omkring i den fria vattenmassan. Gott om käk till övriga fiskar ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Beppe Postat 6 december 2007 Författare Dela Postat 6 december 2007 Jag har upptäckt var clownerna lägger rommen. De lägger ny rom i stort sätt med en gång efter rommen kläckts. De verkar vara riktiga kaniner ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.