Gå till innehåll

Deltec MC500


metcrue

Rekommenderade inlägg

Säkert en riktigt korkad fråga men, skall man använda en luft pump till denna skummare? Funderar på att skaffa denna då den verkar vara bland de minsat venturiskummarna på marknaden och den har fått bra respons, i alla fall bland de som har skrivit i detta forum. Om det är någon som vill komma med kommentarer om skummaren så skriv några rader, allinfo om vad ni tyckerär välkommen. För övrigt kommer den att hamna i ett akvarium som är 70*35*50 alltså dryga hundra liter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej

nopp ingen luftpump saxat från deltecs sida

"does not require any form of pump it uses 200 litres of air on the venturl "

http://www.deltecaquariumsolutions.com/skimmers_1.php

manual

http://www.deltecaquariumsolutions.com/DeltecMulti-CompactMC 500(2).pdf

måste säga efter att kollat manualen att jösses vilken simpel konstruktion ,men brukar ju vara dom som funkar bäst smiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar!!!

Visst kliar det i fingrarna, man blir sugen att bygga själv men denna gång skall jag göra det enkelt för mig själv. Skall till och med köpa mig en färdig byggd ljuskällasmiley2.gif. Vill helst inte ha någon huv på detta akvarium, utan endast en snygg armatur som hänger över karet. Det gick så långt att jag köpte en färdig möbel, som jag så här i efter hand har viss tvivel kring, men den borde ju hålla eftersom den hängde med akvariet, om annat får jag väll plocka fram den obefintliga verktygs lådan och fixa lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har gått och sneglad på det här akvariet i någon månad, och nu kunde jag inte motstå. Det är väldigt snyggt enligt min mening. Nanocuben är mest till för att min flickvän skall bli lite intresserad, hon får själv sköta om det i fortsättningen. Än så länge är hon possetiv till sin nya hobbysmiley1.gif. Det nya blir mitt lilla projekt.

Ps En av mina clowner tog självmord i går kväll genom att hopp över kantensmiley19.gifDs

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Deltec MC500 är nog ett mycket bra val. Skummar som bara den... Och avlopp luktar det verkligen när det är dags för rengöringsmiley37.gif. Man får bara vara lite försiktig när man "spänner fast den" på akvariet. Har lite vek annordning till detta- vilket verkar vara ganska genomgående på deras sido-hängande modeller.

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man får bara vara lite försiktig när man "spänner fast den" på akvariet. Har lite vek annordning till detta- vilket verkar vara ganska genomgående på deras sido-hängande modeller.

Mm, det är ju mindre kul om den lossnarsmiley17.gif. Men det är ju lätt att ordna, det viktiga är att den skummar bra. Då har vi 1-0 Deltec. Ljud nivån är viktigt för mig när det gäller detta kar, då det andra låter värre än en 240 som går på tre cylindrar. Låter den mycket(det är relativt, men ändå).

MvH Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man väl fått fast den så sitter den hyfsat. Största problemet är att det är lätt att vrida lite för mycketmed följd att plasten spricker och går sönder. Är man bara medvetenom det när man ska sätta fast den så går det bra. Man brukar ju annars vilja skruva fast grejer lite i överkant för att vara på den säkra sidansmiley2.gif.

Tycker att när den väl är "inkörd" så låter den inte så mycket. Jag kan då utan problem se på TV i samma rum utan att bli störd- Min kompis som har den sover även i samma rum utan problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...