svedalaciklid Postat 3 oktober 2007 Dela Postat 3 oktober 2007 tjenixen har en lite fråga om Nitratjag har mätt mitt kranvatten här hemma på nitrat och kan inte få fram en tendens till mätbart nitrat i och nu undrar jag ju självklart om jag då inte kan få ner nitratvärdet i karet med vattenbyten , tycker ju själv att det borde gå men kanske så blir det nitrat i vattnet när man blandat i saltet eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 3 oktober 2007 Dela Postat 3 oktober 2007 Mät ditt vatten efter att du blandat i saltet. Om du använder osmos så bör du inte ha någon nitrat efter blandningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 3 oktober 2007 Dela Postat 3 oktober 2007 Saken är ju den att ditt kar bildar nitraten(kvävecykeln) och/eller/pågrund av det du tillsätter(mat, sten,fikar osv). Att göra små vattenbyten tror jag inte hjälper och stora vattenbyten är ju knappast hållbart i längden. Låt karet stabiliseras i lugn takt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.