Guest jojje Postat 28 juni 2004 Postat 28 juni 2004 Är det någon som vet vad döljer sig i min burk, tingesten kan bli uppemot 10cm lång och vissar sig bara nattetid. Citera
Guest Nicklas Postat 28 juni 2004 Postat 28 juni 2004 Hej, Tycker det ser ut som någon typ av nakensnäcka.MvhNicklas Citera
xperx Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 Vet ej vad de heter på svenska, men det ser ut som vad på engelska kallas "chiton". Vad jag vet är det inget man bör oroa sig för. Tydligen sjukt svåra att få att överleva någon längre tid i akvarium. Bara att hålla tummarna eller? Citera
Guest Karlsson Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 De chitons som jag har visade sig vara stenätare så de gör en massa hål i min LS . Jag plockar bort dem med pincett så fort jag ser en men de sitter på samma ställe tills de är överväxta av kalkalger innan de börjar flytta på sig...En chiton liknar en trilobit till formen för övrigt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.