Postat 10 oktober 200717 år Någon som har erfarenhet av Clear-Flow superconcentrat bakterier och har koll på om det skulle kunna funka bra tillsammans med Zeovith/Ultralith metoden ?http://www.aquaculture.ch/product/biotreat/clearflo.htmlMvh Johnny
Postat 10 oktober 200717 år Varför vill du blanda i dessa bakterier om du redan kör med zeovit/ultralith metoden? Du har ju redan bakterietillsatser i de systemen...
Postat 10 oktober 200717 år Författare Jag kör inte med zeovit/zeolit metoden för närvarande, det jag funderar på är om det går lika bra att använda dessa bakterier istället för dom andra märkena om man skulle vilja, tror det skiljer en del i pris nämligen.
Postat 11 oktober 200717 år Jag kör inte med zeovit/zeolit metoden för närvarande, det jag funderar på är om det går lika bra att använda dessa bakterier istället för dom andra märkena om man skulle vilja, tror det skiljer en del i pris nämligen.Tror inte "Clear flo" fungerar till dessa metoder! CF bakterier (tror jag) omvandlar typ amonium till nitrit och sedan till nitrat. Det du behöver är bakterier som "tar hand om" nitrat/fosfat.Hur och varför lämnar jag till "kemisterna" att besvara...
Postat 11 oktober 200717 år Författare Mailade in en fråga till tillverkaren om vilka bakteriestammar deras produkt innehåller, har dock inte fått nåt svar ännu.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.