Gå till innehåll

Akvarium som stått tomt i 5 år??


Tommy

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har en fråga hur silikonet påverkas av att ett akvarium stått oanvänt i ca 5 år? Finns det då skäl att limma om det? (hur man nu går tillväga då?) eller är det bara fördel att det stått tomt? Någon som vet nåt om detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har stått torrt och inget solljus (har stått mörkt). Jo, visst kan jag testa det med att fylla det med vatten men jag funderarom silikonet blir försvagat av att det inte är vattenfyllt? Men det kanske inte har någon betydelse?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

försvagat blir det nog inte, men titta bara så det inte har släppt i kanterna.

Det ska mycket till om det ska spricka.

Det brukar släppa längst ut i kanterna om det står tort länge.

Hur stort är karet?? är det inte ett jätte stort kar så är det inte så svårt att limma om det.

Du behöver inte dela på alla skivorna utan bara skära bort och rengöra fogarna. sen på med ny silicon tror det kan gå en tubb till 100x40x50 'a 200L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min anledning till frågan var på grund av att jag var spekulant på akvarium som stått i ca 5 år. Gjorde köpet idag. ett 170x50x50 och ett 120x55x55 + en massa pumpar, 9 stora mangroverötter mm mm till priset av 1600:- Jag är jättenöjd men vet nu inte vilket akvarium jag ska spara (ska sälja ett). Vilket skulle ni välja av dessa? djupet av 55 är ju snyggt men ett långt är ju också fint - lite tips skulle inte sitta fel!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför hade du valt detta akvarium? Det är limmat ovanpå botten (alla rutor) är det fel? Det andra är limmat annorlunda ( sidorna ovanpå botten men långsidorna ner mot bottenglasets kant)???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...