Dida Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 Hejsan jag har köpt en igelkottfisk för typ 3 veckor sedan, jag kan inte få den att börja äta.Jag har prövat att locka den med räkbitar med pincett, frysta mysis, fryst atremia men utan resultat, dessutom vill den inte gärna komma fram från revet förren det är mörkt i burken.Är det nån som kan hjälpa mig att få den att äta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 Vad har den för sällskapet i karet? Hur stor är den?Har du möjlighet att ge den skymningsbelysning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dida Postat 28 oktober 2007 Författare Dela Postat 28 oktober 2007 den är ca 7 cm stor kanske kan fixa nån skymningsbelysning men nån svag lampa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 Vad för andra fiskar går den ihop med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 28 oktober 2007 Dela Postat 28 oktober 2007 Igelkottar är lite speciella fiskar, de är sociala och vill gärna ha sällskap av andra fiskar. Om de är ensamma så kan det hända att de matvägrar. Allt för snabba och aktiva fiskar dock skrämma igelkotten.Om den kommer fram mer på kvällen så är det kanske något som skrämmer den på dagen? Försök att ordna lite svagare ljus på kvällen och morgonen och prova att mata då.Men om kotten är frisk i övrigt så tror jag sällskapet är det som avgör. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias L Postat 29 oktober 2007 Dela Postat 29 oktober 2007 Prova med levande foder (räkor, småfisk, daggmask e.dyl) alternativt mussla eller bläckfisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.