Gå till innehåll

Mantis och revir


artemia

Rekommenderade inlägg

Jag har suckat länge att jag har inte hittat min Mantis nr 2 från huvudkaret. Flyttade över all sten till nya karet förra natten. Många sten hamnade till annat plats än de hade varit tidigare. Kanske jag hade idiot tur igen, men en lagom platt sten såg bra ut ensam ganska nära till framrutan. Och där var han... Stirrade på mig 10 min sedan :) Som tur hade jag hinkar kvar överallt i vardagsrummet och under 15 sekunder hade jag lyft upp stenen och slängt den i en hink.

Frågan är: Jag har en 60 liter akvarium med en Mantis. Går det att ha en till i det? Jag har sett bara att dom verkar vara ungefär i samma storlek. Kollade med ficklampan och den här mantisen verkar ha både grönt och rött. Alltså dom verkar vara från olika arter. Om den är en peacock vet jag inte, men den var vacker :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mattias, du är så välkommen att hämta en. Jag tror att jag behöver inte oroa mig att det tar slut med mantisar. Det finns en TREDJE i huvudkaret :x... Hur kan man ha sån tur? Är det många som har fått 1 mantis/10 kg sten. Skräckhistorien fortsätter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...