mike.f Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 I onsdags blev jag kär eller frälst! Man kan kalla det vad man vill men tänd blev jag i alla fall. Jag besökte en liten butik i min hemstad och träffade på en liten krabat som just flyttat hit från Tyskland. Det var en liten bläckfisk, och såååå läcker den var. Det som är så himla trist är ju att hemma finns det bara plats för sötvattensfisk, men jag tänkte att 33 år får vara nog, jag skall konvertera. Jag får helt enkelt bli nybörjare igen och som jag fattat det börja plugga igen!! Jag har bla ett 400 liters juwel akvarie men vet inte om jag skall ta det, men det är väl enklare med ett mindre typ red sea? vad vet jag!? i alla fall e jag riktigt sugen på att göra nåt nytt!! Citera
Hultis Postat 9 november 2007 Postat 9 november 2007 Välkommen till SG! och roligt att du fått lite salt på tungan har du tänkt att starta upp ett salt kar för att du vill ha en bläckfisk eller ett "vanligt" rev över lag? kan inte göra så mycket annat än att råda dig till att läsa läsa läsa..... och åter läsa för det är den bästa hjälpen du har. sen är ju forumet öppet så du behöver ju aldrig "nästan" läsa dig till svaren du söker utan det är bara att ställa frågan här (eller sök på frågan) så får du säkerligen ett eller många rimliga svar. (prova sök funktionen i första hand, den är underskattad) Citera
mike.f Postat 10 november 2007 Författare Postat 10 november 2007 OK! Tack för tipset,och självklart får det bli ett rev och en liten bläckfisk, han hade en massa snyggt. Bla en hel del snygga stenkoraller mm. Citera
Hultis Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 vad en bläckfisk kräver och hur den fungerar i ett vanligt saltkar med andra fiskar m.m. kan jag inte hjälpa dig med tyvärr. men en vision måste man ha och du verkar säker på vad du vill ha så kör på Citera
havre Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 En person som heter Nixon här på formut vet någon som har haft bläckfisk. Kontakta honom så kanske han vidarebefodrar dig Mvh Thomas Citera
GustavF Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 Tonmo.com med tillhörande forum är väl besöksplats nr 1 för de som vill ha bläckfisk i akvariet. Citera
mike.f Postat 11 november 2007 Författare Postat 11 november 2007 Ok! och tack för tipset. Köpte en nybörjarbok igår och har "hård pluggat" hela natten och jag har nog kommit fram till att en bläckfisk inte e det 1:a jag kommer att inskaffa, men det kan bli en sådan någon gång i framtiden. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.