Gå till innehåll

Kärlek vid första ögonkastet


mike.f

Rekommenderade inlägg

I onsdags blev jag kär eller frälst! Man kan kalla det vad man vill men tänd blev jag i alla fall. Jag besökte en liten butik i min hemstad och träffade på en liten krabat som just flyttat hit från Tyskland. Det var en liten bläckfisk, och såååå läcker den var. Det som är så himla trist är ju att hemma finns det bara plats för sötvattensfisk, men jag tänkte att 33 år får vara nog, jag skall konvertera. Jag får helt enkelt bli nybörjare igen och som jag fattat det börja plugga igen!! Jag har bla ett 400 liters juwel akvarie men vet inte om jag skall ta det, men det är väl enklare med ett mindre typ red sea? vad vet jag!? i alla fall e jag riktigt sugen på att göra nåt nytt!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen till SG! och roligt att du fått lite salt på tungan ;)

har du tänkt att starta upp ett salt kar för att du vill ha en bläckfisk eller ett "vanligt" rev över lag? kan inte göra så mycket annat än att råda dig till att läsa läsa läsa..... och åter läsa för det är den bästa hjälpen du har. sen är ju forumet öppet så du behöver ju aldrig "nästan" läsa dig till svaren du söker utan det är bara att ställa frågan här (eller sök på frågan) så får du säkerligen ett eller många rimliga svar. (prova sök funktionen i första hand, den är underskattad)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...