Gå till innehåll

Idylliskt med gamla träkåkar


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Visst e d nåt särskilt med gamla hus. Dom lever verkligen, liksom rör på sig och så. Sen med järnvägen på ena sidan o lastbilstrafik på andra sidan, så vibbrerar det så mysigt. Och alla dessa kubik med sågspån i trossbotten har en enorm isoleringsförmåga. Ja ni förstår säkert vart jag vill komma,,,,,,sumpen läcker smiley11.gif o endast vår herre vet hur många månader den gjort det. Har i och för sig tyckt att avdunstningen har varit ovanligt hög en period. Men vad sjutton, efter den varma sommaren e väl inte det så konstigt. Var inne i ett förråd i källaren i helgen o upptäckte att jag blivit längre ???? alternativt så har innertaket flyttat sig neråt.Det bågnade ordentligt pga av trycket från kubikvis med våt sågspån. Så det e väl bara att börja riva i nån ände..tömma sumpen o halva bygget för att få bort den..lossa innertaket i källaren, avfuktare hjälper till att hålla temeraturen uppe i vinter har jag hört....sparar ju olja på det viset..... bla bla bla......har en liten anti-akvarium-deppression just nu....hus med betongplatta, ja tack.smiley5.gif

__________________

Ha d

Johannes

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liknande sak hände en av mina kompisar. Han hade ett ytterfilter som stod under akvariet, filtret började läcka. Detta upptäcktes inte på ca: 2 veckor. (Han var på semester och mormor tänkte inte på att det var lite vatten i karet)

En gammal träkåk hade ett golv och ett källartak som var tvunget att rivas,avfuktas!

Hoppas inte fukten har satt sig i väggarna.

Lycka till

Jag lider med dig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen trist! som de andra säger, hoppas det inte blitt för stora skador.

För att spinna vidare på annat, avfuktare ger värme, pratar du om en vanlig avfuktare då??

Jag frågar iom att jag kikar lite på alternativa värmekällor för båt.

Har hört om någon sorts värmare som använder fukten i luften i Pampas husbåtar nämligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart obra!smiley6.gifHoppas att Du får ordning på det!

Och Zacke, visst alstrar en vanlig avfuktare värme, dock drar den nog en hel del kräm så det gäller att räkna på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...