Jenn Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Hur sköter jag min baby fungia bästa möjliga sätt? Står att den vill ha mycket ljus men min ligger ju på botten. Kan man flytta upp den på en stor levandesten eller kommer den att ramla ner, kanske blir det lite för strömt där uppe? Viserligen verkar den ju trivas där den ligger men jag vet inte hur dom ska se ut när dom mår dåligt egentligen. När lampan är släckt drar den ihop sig nåt otroligt. Tacksam för svar! Hälsningar Jennifer Citera
GustavF Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Det är inte bra att lägga upp dem på stenar för de kan skada huden på stenarna. Låt den ligga på botten. Måre den bra så är den "köttig", dvs att man inte direkt ser skelettet samt att tentaklerna är ute. Att den drar ihop sig på natten är nog ingen fara. Ge de lite artemia eller liknande mat ibland. Citera
Jenn Postat 15 november 2007 Författare Postat 15 november 2007 Jodå, den är lite "köttig." Den brukar få Coralife invertebrate smorgasbord varanna dag. Har precis köpt den. Tack för ditt snabba svar. Hälsningar Jennifer Citera
rickard81 Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Låt den ligga på botten som Gustav skriver då dom även kan flytta på sig själva. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.