Mr.H Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 Har ett tomt 60 lit som jag tänkte starta som karantänskar ifall fiskar blir sjuka så jag kan flytta dom dit. Vad ska man ha i ett sånt kar? Grus , Ls , salthalt , uvc , skummare , filtrering ? Vad ska man tänka på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 Vitsen, i första hand, med ett karantänskar är att låta fiskarna passera karet innan de släpps i huvudkaret.Jag skulle hålla samma vattenvärden som i huvudkaret. Ha några stenar i så att djuren känner lite trygghet, belysning samt en ordentlig pump. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Om du bara ska ha det som "sjukhus" så behöver du inget fancy.När jag haft sjuklingar så har jaga bara haft ett enkelt akvarium med innerfilter och enkelt belysning, sen så har jag dekorerat med lite akvariedekorationer och rör och sån skit så det ska finnas lite gömställen.LS kan du inte om du ska medeicinera. Skummare och uvc ska vara anstängt likaså, så de är inget du behöver ha.Men ska du ha en karantän för att ha firrarna i innan du skicka ner dom i huvudkaret så gör som wiking skriver istället.Wiking: Är de en spitfire jag ser i din avatar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Wiking: Är de en spitfire jag ser i din avatar?Peppz: Det är en MGB Roadster -65. Kör du engelskt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Peppz: Det är en MGB Roadster -65. Kör du engelskt?Inte det, jag drömmer bara om de Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Gjorde jag också innan jag slog till för 8 år sedan. Lite långt mellan Luleå och Falköping, annars kunde du få känna på en högerstyrd engelsman, helt underbart! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 1 december 2007 Dela Postat 1 december 2007 Gjorde jag också innan jag slog till för 8 år sedan. Lite långt mellan Luleå och Falköping, annars kunde du få känna på en högerstyrd engelsman, helt underbart!Kan tänka mig det. Jag har varit lite småsugen på en spitfire sen jag var liten, en kvartersgranne hade nämligen en knallröd mk3 å den var så jävla snygg En annan bil som också faller mig ismaken är alfas spider. Tycker jag e läcker! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.