Gå till innehåll

Tips på karantänskar


Mr.H

Rekommenderade inlägg

Vitsen, i första hand, med ett karantänskar är att låta fiskarna passera karet innan de släpps i huvudkaret.

Jag skulle hålla samma vattenvärden som i huvudkaret. Ha några stenar i så att djuren känner lite trygghet, belysning samt en ordentlig pump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du bara ska ha det som "sjukhus" så behöver du inget fancy.

När jag haft sjuklingar så har jaga bara haft ett enkelt akvarium med innerfilter och enkelt belysning, sen så har jag dekorerat med lite akvariedekorationer och rör och sån skit så det ska finnas lite gömställen.

LS kan du inte om du ska medeicinera. Skummare och uvc ska vara anstängt likaså, så de är inget du behöver ha.

Men ska du ha en karantän för att ha firrarna i innan du skicka ner dom i huvudkaret så gör som wiking skriver istället.

Wiking: Är de en spitfire jag ser i din avatar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde jag också innan jag slog till för 8 år sedan. Lite långt mellan Luleå och Falköping, annars kunde du få känna på en högerstyrd engelsman, helt underbart!:smiley16:

Kan tänka mig det. Jag har varit lite småsugen på en spitfire sen jag var liten, en kvartersgranne hade nämligen en knallröd mk3 å den var så jävla snygg :)

En annan bil som också faller mig ismaken är alfas spider. Tycker jag e läcker!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...