Gå till innehåll

Aquastyle Pro-640, 150 watt


havre

Rekommenderade inlägg

Någon som har erfarenhet av denna armatur, 150W MH och 2 T5 24W? Har tidigare varit helt inne på Arcadias overtank 4x24W för enkelheten med montering och priset. Nu har emellertid denna aquastyle armatur duckit upp och börjat förstöra mina planer. Främsta anledningen är det ökända "glittret" som fås med MH, men MH har tidigare varit utanpå karta iom pris. Det är just priset som gör att en varningsflagga höjs någonstanns i bakhuvudet...

Karet är på ca 110L med måtten 70x40x40.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du med ljuset förutom glittret?

Men du har alltså en aqaustyle aramatur till ditt sötvatten? Är du nöjd med ljuset? Bytt reflektorer?

150W MH och 2 24W T5 borde väl räka till 100 liter även om inte reflektorerna återger 100% ljus?

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är nöjd med ljuset över mitt sötvatten.. bytt t5 rören då dom var av blåmodel. ville ju ha ljus som passade mina växter istället..

jag är ganska säker att du blir nöjd med ljuset som sådant. byta rör/lampor gör man om de inte blir din smak på ljuset..

eftersom jag köpte en stor model av aquastyle så tog jag den chansen att prova deras.. en anledning är att det skulle aldrig bli av med en 3* så dyr ramp.. 3*150w+4*t5or

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...