daniel_i_malmö Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Jag var otroligt korkad och råkade torrköra pumpen till min Aqua Medic Biostar Flotor-skummare i min Chromis-kub.Pumpen är nu helt död. Det är inte bara rotorn som pajat, även om den också är trasig.Därför måste jag köpa en ny AM Ocean Runner pump, men det verkar som om det inte sitter en 'Needle wheel' på dessa pumpar som standard utan en vanlig rotor. Någon som vet om detta stämmer? Någon som vet om/var man kan köpa en 'needle wheel' lös, eller vad den heter i Aqua Medics sortiment så jag kan be min handlare beställa in en sån? Citera
daniel_i_malmö Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Jag har kollat på AMs hemsida och på svenska webbshoppar men hittar inget där. Citera
_Manne_ Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 borde det inte finnas komplett som reservdel til din biostar flotor.. Citera
Holma Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 http://www.simontorp.se/Shoppen.aspx?SiteMenuID=2&MenuID=18&grupp=&gruppID=1140&PGruppID=1146&ProductID=56594Hör med din åter försäljare.. Citera
Freddi Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Jag beställde en via min lokala handlare, det var till en OR PH 2500 och kan bara säga att den var inte billig ca 400kr.Priset på en vanlig impeller till en OR PH 2000 är inte heller billig ca 360kr.Har provat att beställa en från England där de kostar halva priset inkl. frakt.Har dock inte fått den än. Citera
_Manne_ Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Rotor til Ocean Runner PH 2000 Rotor til Ocean Runner PH2000 Pris: DKK 207,50 http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produkttype=ReserveAquaMedic&gruppe=saltden vanliga antar jag. Citera
daniel_i_malmö Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Tack för all feedback!Ska sticka in till min lokale handlare i veckan och se vad han kan ordna, brukar handla allt mitt genom honom trots att han inte har saltprylar som lagervaror, eftersom han slipper lagerhållning brukar han kunna matcha webbshoppspriser på dessa varor. Ville mest få en uppfattning om vad den kostar.Holma: Min lokale handlare handlar av Simontorp så det ska nog lösa sig.Freddi: Vilken UK-handlare beställde du ifrån?Manne: Ja, det verkar vara den vanliga rotorn, men jag ska maila akvarieudstyr och fråga. Citera
Per/Haninge Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Offtopic, sorrymen Simontorp är syveräna , dom skickade nya silikonbussningar till min aquabee ( Deltec 600 ) gratis när jag meddeladed att min började låta som ett tröskverk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.