Gå till innehåll

Needle Wheel till Ocean Runner PH 2000, Biostar flotor


Rekommenderade inlägg

Jag var otroligt korkad och råkade torrköra pumpen till min Aqua Medic Biostar Flotor-skummare i min Chromis-kub.

Pumpen är nu helt död. Det är inte bara rotorn som pajat, även om den också är trasig.

Därför måste jag köpa en ny AM Ocean Runner pump, men det verkar som om det inte sitter en 'Needle wheel' på dessa pumpar som standard utan en vanlig rotor. Någon som vet om detta stämmer? Någon som vet om/var man kan köpa en 'needle wheel' lös, eller vad den heter i Aqua Medics sortiment så jag kan be min handlare beställa in en sån?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde en via min lokala handlare, det var till en OR PH 2500 och kan bara säga att den var inte billig ca 400kr.

Priset på en vanlig impeller till en OR PH 2000 är inte heller billig ca 360kr.

Har provat att beställa en från England där de kostar halva priset inkl. frakt.

Har dock inte fått den än.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för all feedback!

Ska sticka in till min lokale handlare i veckan och se vad han kan ordna, brukar handla allt mitt genom honom trots att han inte har saltprylar som lagervaror, eftersom han slipper lagerhållning brukar han kunna matcha webbshoppspriser på dessa varor. Ville mest få en uppfattning om vad den kostar.

Holma: Min lokale handlare handlar av Simontorp så det ska nog lösa sig.

Freddi: Vilken UK-handlare beställde du ifrån?

Manne: Ja, det verkar vara den vanliga rotorn, men jag ska maila akvarieudstyr och fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...