Pear Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 Vad är detta för alg som dykt upp, gröna trådar med genomskinliga bubblor på?Är det en bra eller dålig alg?Tyvärr lite suddig bild. Citera
Minerva Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 jag har samma alg.vill gärna ha bort dem fort innan de sprider sig men hur? Citera
Norberg Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 Mycket suddig bild! Men min gissning är att det är en alg som heter Bryopsis (släktnamnet).Förutsatt att den ser ut som en liten gles fågelfjäder när den är fullvuxen, ungefär 3-4 cm lång.Den kan bli besvärlig och växa över sånt man är rädd om. Enklaste sättet att bli kvitt dem är att ha rent vatten. De klarar sig även i låga näringsvärden. Sök på guiden det finns mycket skrivet om denna alg. Citera
Pear Postat 14 januari 2008 Författare Postat 14 januari 2008 Det är som gröna trådar med luftbubblor på. Citera
Pear Postat 14 januari 2008 Författare Postat 14 januari 2008 Tog en tandborste och borstade bort algerna. Citera
Minerva Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Tog en tandborste och borstade bort algerna.funkade det?För när jag hade sugit bort algerna så kom de tillbaka. Citera
Minerva Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Dom verkar komma tillbaka....Tråkigt, jag får inte bort mina:smiley24: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.