Gå till innehåll

pterois volitans + pterois antennata??


Guest pterois

Rekommenderade inlägg

Guest pterois

Hej, har tänkt att "uppdatera" min vattenvärld o har precis införsaffat ett 540 l kar. I mitt kar vill jag gärna ha pterois volitans OCH pterois antennata, funkar det tror ni? Visst, det står var man än läser attvolitans käkar upp praktiskt taget allt som är mindre än hälften av deras storlek, men antennata blir ca 20-25 cm o volitans 30-40 cm, dock är det tydligen ganska sällsynt att volitans blir hela 40cm i fångenskap, då borde ju fallet också vara så att antennata sällan blir hela 25 cm. Hur som helst så borde antennata bli aningen större än hälften av volitans, men man kan ju ha otur. Vad tror ni, vågar man chansa??? Extremt tacksam för svar snarast möjligt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du köper dem i ungefär samma storlek så tror jag inte du kommer få några problem med att de äter upp varandra.

Var lite försiktigt med Antennata dock. Den kan vara svår att få att äta ordentligt. Med Volitans är det sällan några problem.

Radiata är svårast... det är bara sällan jag har lyckats vänja över den till dött foder..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest pterois

Hej, jo jag har förstått att den ska vara lite svår att få att äta, men killen som jag beställer dem av tar även in levande föda av många olika slag och han sa att varierar man deras föda praktiskt taget varje gång de fick mat, och det var väldigt viktigt att den enbart fick levande de första ca 6 månaderna,så skulle det inte vara några problem. Men som sagt, det jag var mest orolig över var att volitans skulle växa ifrån antennata så pass fort att den skulle börja käka upp dem! Men så du tror iallafall att de skulle hålla sig i "ej ätbar" storlekjämfört med volitanshela tiden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest pterois

Undrar även hur stor risk det är att de skulle börja slåss med varandra, går det att ha två volitans o tre antennata i samma tank? Har fått erbjudande om att "ta hand om" en väns akvarium när han ska va i england 2 år, det är på 1000 l, där borde de få till räckligt mycke plats, annars har jag ju mitt eget 540 att stoppa antennatan i, men helst skulle jag vilja ha dem tillsammans...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...