Netweaver Postat 25 januari 2008 Postat 25 januari 2008 Hej!Ska precis starta upp mitt första saltvattenskar efter att ha kört sötvatten i många år.Har i samband med detta köpt ett aquatic nature 150-220 SP filter min fråga är nu hur/vad gör jag med det när det inte används för att rena vatten?Har letat efter info men hittar bara att det inte får torka ut, när karet väl är igång skulle jag tro att jag kömmer köra det ca. 1 ggn i månaden. Citera
Christer T Postat 25 januari 2008 Postat 25 januari 2008 Hej!Ska precis starta upp mitt första saltvattenskar efter att ha kört sötvatten i många år.Har i samband med detta köpt ett aquatic nature 150-220 SP filter min fråga är nu hur/vad gör jag med det när det inte används för att rena vatten?Har letat efter info men hittar bara att det inte får torka ut, när karet väl är igång skulle jag tro att jag kömmer köra det ca. 1 ggn i månaden.Du behöver inte göra något annat än att se till så det inte är minusgrader, det får inte frysa. Samt låta det spola igenom ett par minuter när du ska ha nytt vatten. Citera
MattiasN Postat 25 januari 2008 Postat 25 januari 2008 men om du kopplar loss det från kranen så täpp till ändarna så att inte vattnet rinner ur det Citera
Netweaver Postat 25 januari 2008 Författare Postat 25 januari 2008 Ok tackar, lägger ner det i en plastlåda när jag är klar med det då vilken tid det tar när man väntar på vattnet hehe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.