centin Postat 28 januari 2008 Postat 28 januari 2008 Hejsan! Håller på och påbörjar mitt bygge av en 200liter + 40liters sump.Problemet jag funderar på nu är att måttet jag tänkt mig på sumpen är 80cmX25cmX25cm (L X B X H) kollat runt i webbutiker men har inte hittat någon skummare som verkar klara ett vatten"djup" på ca 20cm och inte tar i taket då underskåpshöjden är 40cm därav 25 cm totalhöjd på sumpen så man kommer åt och tömma den påtänkta skummaren också.Någon som har tips på skummare eller annan vettig lösning? Tack för mig för denna gång... och hoppas jag slipper bygga ny bänk *L* nu när jag tillslut tänkt att jag läst klart och vill börja pyssla. Citera
oveb Postat 28 januari 2008 Postat 28 januari 2008 Grotech HEA080 kanske kan funka ??Det behövs antagligen en slang/rör för att få pumpen att suga så långt ner men det borde gå att lösa.Trevlig liten skummare är det iallafall Citera
centin Postat 28 januari 2008 Författare Postat 28 januari 2008 Verkade ju väldigt bra men lite för hög.... som sagt 40cm från botten till tak och verkar som den är högre.... min Tyska är dock inte den bästa ;-)HEA 080 Abschäumer - 300 l Einhängeabschäumer, EHEIM 11 W Baugröße (lxbxh) 240 x 150 x 440 mm Eintauchtiefe 300 mmeller går den att modda så den blir kortare? känns dock dumt att köpa något nytt och såga i men .... nöden har ju ingen lag som vissa säger *L*Dags och sussa nu... Men kom gärna med tips... kommer en dag även imorgon Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.