Gå till innehåll

Nystart av 54 liters akvarium


magnus1982

Rekommenderade inlägg

Hejsan allihop!

Nu hade jag tänkt starta ett akvarium på 54 liter. Jag är nybörjare och jag vet att små akvarium kan vara svårare men jag är villig att ge det en chans och behöver därför all hjälp jag kan få ;)

har satt igång karet och fyllt på med sand osv. salthalten är okej.

har lagt i lite levande sten, ca 1.5 kg för att komma igång ;) sen får man se var det slutar. har nu lite frågor.

vad kommer härnäst?

vilka tester ska göras?

finns det någons speciell gräns för hur mycket levande sten jag måste ha? måste jag ha den i alltid? personligén tycker jag dem är rätt coola :)

när kan koraller läggas i?

när kan fiskar läggas i?

frågar min lokala zoo affär hela tiden men frågorna dyker upp i huvudet hela tiden och frågor ställs flera gånger men vill inte stressa iväg något och göra en massa onödiga fel. mer än vad man säkert kommer göra :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan allihop!

Nu hade jag tänkt starta ett akvarium på 54 liter. Jag är nybörjare och jag vet att små akvarium kan vara svårare men jag är villig att ge det en chans och behöver därför all hjälp jag kan få ;)

har satt igång karet och fyllt på med sand osv. salthalten är okej.

har lagt i lite levande sten, ca 1.5 kg för att komma igång ;) sen får man se var det slutar. har nu lite frågor.

vad kommer härnäst?

vilka tester ska göras?

finns det någons speciell gräns för hur mycket levande sten jag måste ha? måste jag ha den i alltid? personligén tycker jag dem är rätt coola :)

när kan koraller läggas i?

när kan fiskar läggas i?

frågar min lokala zoo affär hela tiden men frågorna dyker upp i huvudet hela tiden och frågor ställs flera gånger men vill inte stressa iväg något och göra en massa onödiga fel. mer än vad man säkert kommer göra :(

gggggg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkommen till SG.

vad kommer härnäst?