Gå till innehåll

Stapla LS?


sajbersimon

Rekommenderade inlägg

Har sökt, men inte hittat något, så ställer en liten löjlig fråga här:

Kan man stapla LS utan problem? Syftar på om det går bra att låta LS ligga under ett berg av annan LS utan att få ljus, eller dör LSn då?

Hoppas ni förstår hur jag menar. Hade tänkt att ha ett berg med LS i mitt framtida molly, och vill veta om det går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har PMat, men kan ta det här.

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det är för socklar i mitt kar.

Jag har inte bytt ut pumpen i filterfacken, utan satt in en Koralia 1 i själva karet. Har du för stark pump i filterfacket tömmer den det för fort och går torr -> går sönder. Vet inte hur du gjort med avrinngen, men är pumpen för stark översvämmar du även karet. För mig räcker Koralian, dock är mitt kar "relativt" (hatar det ordet) luftigt och klarar sig bra med den.

Du kan se mitt kar på zoopet om du är intresserad.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar läsa runt på Zoonen så har sett ditt kar där redan.

Jag hade tänkt att göra som Lasse och ha kvar orginalpumpen i det första facket, och sedan skaffa en annan pump till det sista facket, på ungefär 500l/h. Och sedan kompletera med en till pump runt 500l/h i karet, låter det lagom?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det viktiga är att ha snurr i själva karet, inte filterfacken. Det är inget fel att sätta de två pumparna i filterfacken, men ska du ha mkt LS i karet kan 500l/h bli lite klent. Dock antar jag att det är en powerhead-pump du talar om. De är förvisso starkare än streamerpumpar, men strålen är för riktad och stark. En streamerpump ger ett mer mjukt flöde som invånarna i karet föredrar.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...