Gå till innehåll

Mat till gobidon?


Fredrik.g

Rekommenderade inlägg

Jag har en gobidon citrinus som jag köpte för en vecka sedan och som verkar äta lite dåligt, eller så är jag bara helt kass på ämnet. Matar med formula one pellet och mysis. Pelletsen rör den inte och mysisen verkar den bara suga på och sen spottar ut det. Kan detta ge tillräckligt med näring eller är det dags att prova nytt foder?

MvH Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick en Gobidion Citrinus gratis för två veckor sedan och den äter tammetusan ingenting!! Fattar ingenting??!! Det bara flyger förbi mat och den totalignorerar allt!

Det finns fullt med kryp i akvariumet så brist på levande lär de inte vara, har en sixline som ser ut som en golfboll och ca 70kg LS i mitt 320L så Gobidion borde rent teoretiskt få i sig vare sig den vill eller ej.

Har prövar: Egen hemmagjord frysmat, mysis, små pellets, lite större och romkorn. Alla andra fiskarna mosar i sig all sort mat jag ploppar ner i karet. Men gobidion äter NADA!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag provade att finhacka mysis och smulade även i lite spirulina och formula one och frös in det. Den käkade lite men spottade ut skalen, eller vad som verkade vara skalen, av mysisen. Testade även med lite frysta röda mygglarver som jag hade liggande i frysen och den lilla gobidon mumsade i sig och spottade inte alls ut lika mycket. vet att det inte är naturlig föda men någon näring måste det väl ge?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade att mata med hackat räka idag, men det bklev fortfarande lite för stora bitar så får hacka ännu mer till imorn. Den gillar dock romen som räkan bar på. käkade en hel sträng så nu är magen mer normal på den, eller så var det mygglarverna igår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...