Gå till innehåll

Vad kan det vara?


Mattias Malmö

Rekommenderade inlägg

Har ju ingen bild men:<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>

<o:p></o:p>

Nyss lagt LS i mitt första saltkar och ser en hel del pods av olika slag, ser ut som märlor/småräkor eller möjligen lite insektslika och "klättrar" snarare om kring på stenarna än simmar fritt. Men nu har jag sett nåt annat smått som inte ser ut eller beter sig som det andra och undrar om nån kan ha några idéer om vad det skulle kunna vara - förstår att det kan vara svårt att ID:a nåt man inte sett men ändå.<o:p></o:p>

<o:p></o:p>

De simmar fritt i vattnet och "klänger" inte på stenarna. Bor i en grotta (ca 4*3*2 cm) eller det var där jag såg <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /><st1:metricconverter ProductID="3 st">3 st</st1:metricconverter> simma runt i alla fall. Simmar som fiskar, och ser också ut lite som fiskyngel eller möjligen grodyngel (fast inte så slingrig svans som de brukar ha). Bruna till färgen, rätt ljusa. Ca <st1:metricconverter ProductID="2 mm">2 mm</st1:metricconverter> långa. Har som ett öga (eller kanske bara en prick) på huvudet - typ mitt på sidan ungefär som en fisk. <o:p></o:p>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...