Gå till innehåll

mitt första saltkar


drakfisk

Rekommenderade inlägg

Hej nu tänkte jag berätta lite om mitt kar efter två års strul med 3st exploderade kar så äntligen ett som hållt nu i ett år o bara inehållit ls grus o med följande skivisar så har jag inhandlat sjögurka som filtrerar o en rosa cylinder eller tub annemon .köpt två fraggar på en salt träff. Och i dag mina första fiskar 2 st Amphiprion Allardi Kenya clownfisk har aldrig sett sådana innan ville ha dom för att färgtäckningen är annorlunda .Och när tid ges så kommer bilder .en mussla också

Akvarium 400l sump 100l

Belysning 4st Actinic + 39w o 150w 22k

Pump maxijet 2300l/h

Cirkulation maxijet 1000l/h

hade korallia men sluta fungera

Kalkreaktor pf 601

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att du är igång! Har du bott i Beddinge? Tyckte jag kände igen dig från träffen hos Anders i Ystad. OM det är den Conny jag tror, så har vi kollat en annan Headbangers ball hos dig under högstadie tiden.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, exploderande kar lät ju läskigt! (Nyfiket undrar jag vad exakt som hänt?)

Bättre lycka denna gång.

Är det ett sjöäpple du har? (som en filtrerande sjögurka)

I så fall hoppas jag att du vet att de kan "nuke" (atombomba/totalt ödelägga) ditt kar!!!

De kan visst vara dödligt giftiga för fiskar, och de kan släppa giftet utan förvarning...

Det finns någon gammal tråd om detta och någons tråkiga erfarenheter.

Nu vill jag inte vara någon glädjedödare, jag har ett sjöäpple själv...(men jag har inga fiskar)

Hoppas att allt går bra,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej bengan ja jag har bott i beddinge o det har vi säkert gjort kollat headbangers ball nu e ja ju jävligt glömsk men har du en bror då o har du bott i s.åby .

jo maria glasen sprack o konstigt nog på natten nej inget sjöäpple .den är lika dan som en svart sjögurka men färgen vit grön lilla o liknar julgrannar som filtrerar . kommer foto på allt snart

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, mitt sjöäpple har orangea "julgranar" som filtrerar (ser faktiskt ut som en sjögurka förövrigt):smiley22:...blir intressant att se bilder!

Usch, spruckna kar drömmer man ju mardrömmar om.

Ska bli intressant att följa ditt projekt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja ha gick du ihop med per svensson jo ja tyckte också att jag kände dej men var inte helt säker men kul att ses efter så många år o fotbollen håller du på med eller slutat

Ja, jag gick i samma klass som Per. Fotbollen la jag ner när man kom upp i A-laget tappade lusten. Märkligt att man springer på varandra genom en hobby som få håller på med. Det var rätt många år sen, men kul var det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...