Gå till innehåll

låg MG


Guest Asgar

Rekommenderade inlägg

Kontrollera först vad du har i salthalt, den bör vara rätt innan du mäter MG.

Ett vattenbyte kan ju öka din MG förutsatt att ditt nyblandade salt innehåller ett bra MG värde, men det är ju ett ganska dyrt och omständligt sätt att öka ditt MG värde. Det blir ju alldeles för många vattenbyten.

Det bästa är ju att skaffa något MG medel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var verkligen lågt... säker på testresultatet? Jag tror man får höja med max 100 ppm mg per dag, inte för att det gör någonting att höja mg alldeles för fort, utan p g a eventuella orenheter. Jag har läst någonstans (vet inte alls om det stämmer) att en magnesiumtillsats ofta innehåller ammonium. För dosering: häll i 5 tsk, vänta lite, låt det blandas, mät, kolla hur mycket du höjt mg:t med, dela med antal teskedar, så får du en ungefärlig hum om vad en tsk höjer magnesiumet med i ditt kar. Finns säkert mer exaktare sätt att göra det på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min mg är just nu ca 200 ppm, har köpt bio- mg och är på tyska. är osäker hur mycket jag ska blanda per 100 liter.

Helt omöjligt, ditt Mg kan inte vara 200!

Jag är ganska säker på att du missuppfattat hur du skall utföra testet eller avläsa resultatet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...