Andreas84 Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 HejHar sett nu i en vecka efter vattenbyte att jag har nån lustig grön hinna på yan ser ut som om de är nån alg.. Är de nån algblommning eller nåt? Nån som har haft liknande fenomen och hur fick ni bort de??Allt levande verkar må bra tack och lov..Tack på förhand..MVH Citera
Moose Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Har du ytavrinning? Kan ju även vara "skit" i form av döda organismer, damm osv. Brukar bli en liten film på ytan då. Citera
_Manne_ Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 släng upp en bild på hela akvariet o en på ytfilmen.. så kan vi nog hjälpa.mvh manne Citera
Andreas84 Postat 7 april 2008 Författare Postat 7 april 2008 Försökte ta en bild på det men jag har bara mobilen.. Tycker nu när jag tänker efter att rutorna är mer alger än det brukar vara.. väldigt konstigt har aldrig vatt så innan och de har vatt igång sen september 07.. Citera
_Manne_ Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 har du något ställe ytan sugs ner till skummare eller pump ? Citera
Andreas84 Postat 7 april 2008 Författare Postat 7 april 2008 Akvariet är ju ett an evo1 så de är ju den silen som sitter uppe vid ytan i ena hörnet.. Citera
PatriksS Postat 7 april 2008 Postat 7 april 2008 Om du kör utan skummare, dvs. low-tech, så skulle jag nog rekommendera en starkare returpump som klarar av att suga in ytvattnet via gallret och in genom filtersvamparna/aktivt kol/annat biologiskt material som du kanske har där. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.