Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Hejsan, är på gång att ta över ett väl fungerande saltkar på 760 liter... Och har lite funderingar på fisk-sammansättningen... Är sugen på en drakfisk och en muräna (stjärn, eller zebra troligen) funkar dessa ihop ??, och vad finns det mer för roliga fiskar som kan fungera med dessa (finns det överhuvudtaget något som inte slutar som mat?)?, gärna något som ger lite mer färg och fartåt akvariet... Och helst såna arter som inte är alltför sugna på att gnaga på koraller, eftersom jag planerar att ha ett gäng sådana...Hur är det med lägre djur ??, har förstått att skaldjur inte är någon hit tillsammans med muräna, men hur funkar det med sjöstjärnor, sjögurkor och annat ??lyset består av en 250w MH och två armaturer med arctinic-rör (kommer troligen att utöka med fler rör så småningom...)Inredningen består av ca 74kg LS och ett tunnt lager korallgrus...Kom gärna med försl*g till olika fisksammansättningar som kan tänkas kunna fungera.Många frågor blev det, svara gärna även om ni bara har svar/funderingar kring nån av frågorna.Tacksam för svar.__________________MVH.//Cyruz Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Hej, denna läsvärda artikel om Drakar finns här på saltis, kolla länken så får Du nog en del svar på dina funderingar. https://www.saltvattensguiden.se/fiskar_artikel_visa_index2.a sp?KAPITEL=Drakfiskar__________________Il be back! Niclas 450L, IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C mm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Live aquaria har en kompabilitetskarta som du kan använda som riktlinje.Jag skulle nog köpt nån schyst puffer eller boxfish. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Kirurger funkar väl bra, finns många att välja mellan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 <BLOCKQUOTE>Citera: Ursprungligen postat av christian den 18Maj2003 <HR>Live aquaria har en kompabilitetskarta som du kan använda som riktlinje.Jag skulle nog köpt nån schyst puffer eller boxfish. <HR></BLOCKQUOTE>Puffer och koffertfiskar är inte att rekommendera ifall man vill ha korallerna kvar. Stora kirurger skulle jag satsa på.Mvh Beppe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Väldigt sant (läste nog inte inlägget tillräckligt noga) Vill man ha ett rovfiskakvarium så är nog inte koraller det jag skulle satsat på ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Nä, tyvärr är det nog så att de vackraste fiskarna inte går ihop med koraller. Tyvärr måste man säga, för det är nog stora kejsarfiskar och färgglada fjärilsfiskar som får många att börja med hobbyn.Mvh Beppe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Vad kul för mig som kör igång min fish only tank i augusti:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 Du verka ha många projekt på gång gabbi hur hinner du med alt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 min drake gick ihop med det mesta den är inte agressiv av sig men såg små fiskar som mat det gick tex att sätta i tomatclown av lite större format det verkade oxå som att den i början försökte smyga sig på nya fiskar som byte men sedan vande sig vid att de fanns där och slutade jaga men som det skrivs det som får plats i munnen det är mat mvh hasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 7 december 2003 Dela Postat 7 december 2003 jimmy, det är ju de jag inte gör. Jag är för impulsiv, men har man tusen ideer och genomför femtio så blir det ändå några bra projekt. Just akvarium är ju lätt för mig att greja eftersom jag jobbar i akvarieaffär, och ändå går och pular med det hela dagarna...på alla andra fronter prioriterar jag det som är roligast..:-) Resor, sport och böcker...:-)g Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.