Gå till innehåll

HJÄLP med skummaren! Snälla!


magnus1982

Rekommenderade inlägg

hejsan .

har ett 58 liter clownhotell som fungerat utmärkt, nu har jag märkt att skummaren slutat fungera.

i clownhotellet är där fyra fack längst bak. i den längst till vänster sitter där en skummar pump, om jag tar ner min hand och trycker på den så startar skummaren. så fort jag släpper så slutar den.

jag trycker längst upp på skummar pumpen där det finns ngn form av galler på båda sidorna.

jätte konstigt och jag behöver verkligen hjälp!

sen en sak till. bollarna som är i fack 3 från vänster flytrer inte heller, varför?

har kollat saltet och det ligger på 1.024 så borde inte vara några problem.

hör detta ihop med skummar problemet??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har rengjort skummar koppen och pumpen men den är som sagt ihopkopplad med själva skummaren, som sitter under koppen, och den vågar jagg inte dra loss :( fan v ad nervös jag är. okej jag vet att akvariumet fungerar utan skummare, mer vattenbyte bara men vill ändå att sakerna ska fungera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallo

Kan hende jeg kan hjelpe men jeg sriver på norsk. Har et likt kar som deg og hadde samma problem. Det er fire rom (fack) som ni sier.

Från framsiden :

ROM 1 fra høyre sitter et filter som vi kaller svamp.Dette filter bør fjernes helt ( er best uten). Bruk små bioballer der i steden.Der sitter også luftpumpen til skummeren. Den drages ut litt til høgre så lyft den ut.DER er det viktig med rengjøring. !!

ROM 2. sitter skummeren. Ta hånden ned i ROM.1 og løsna på skruen som sitter på veggen inn til skummeren. Når det er gjort kan skummeren løftes ut. Regjøring av disse to vil hjelpe deg.

ROM 3 Der bør det bare være bioballer. Det er normalt at de er fulle av smust.. Bare lett skylling om det er helt tette av smust.

Når alt er monterad igjen Fyll opp med vann slik at det bare er ca 1cm igjen.

Start så alt på en gang.

Om vannet synker i rom 3 og 4 når du starter, og karet holder på å renner over. HOLD litt på

1 eller 2 av hullene der hvor vannet kommer ut i karet fra rom 4.

Håppas at dette er nogen hjelp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...