Gå till innehåll

Deltec AP 850


Håkan

Rekommenderade inlägg

Funderar på en ny skummare ,Deltec AP 850 till mitt kommande kar.

Tänkte bygga ett kar med två hål ner till sumpen där det ena röret ev. skulle gå direkt till skummaren.

Undrar om här är någon på forumet som använde en sådan här?

Kör ni då direkt från överrinnings boxen och in i skummaren eller använder ni pump från sumpen och in i skummaren?

Vilken dim. är det på rören som skall in resp. ut från skummaren?

Finns det någon tabell som beskriver L/h för olika dim. på rör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Håkan,

Jag har tidigare haft ett Deltec Microreef, dvs ett fabriksfärdigt system/koncept. Denna hade en ytavrinning som gick ned i en sump på ca 60 l där skummaren satt placerad i det första facket, det går alltså att göra så. Skummaren var dock av en sådan typ att den själv sög in vattnet, i stil med en Turboflotor. Jag har själv haft funderingar på att bygga om mitt Juwel Rio genom att borra två hål i hörnet där filterboxen sitter och använda denna som ytavrinning. Det blir inte världens största sump eftersom skåpet under inte mäter mer än 25 bredd * 30 djup* 70 höjd men det borde räcka för att få plats med en skummare, en doppvärmare och en återförselpump. Min kille är dock inte så värst sugen eller tillräcklig övertygad än att det är smart att borra hål i något som skall innehålla 240 l vatten ;) men vi får se om jag kan övertyga honom.

VH / Dominique

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...