Gå till innehåll

Läskiga grejer i akvariet!!!


Fras

Rekommenderade inlägg

Jag har nånting som gör en massa knäppande ljud i akvariet, men har aldrig sett till varelsen. På senare tid så har ljudet blivit väldigt mycket högre. Jag vaknar mitt i natten av "knäppandet".

Sen har jag hittat maskar som ser ut som lila och rosa tusenfotingar, men jag har inte blivit av med några invånare och inga koraller har blivit angripna. Nån som kan säga vad det kan vara för nåt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Små mantisar är oftast nattaktiva, av förståerliga själ. Beroende på vad du har för invånare och vad du är rädd om kan de vara "farliga" för dem. Mantisar går på skaldjur så den kan lika gärna vara till din fördel då den plockar krabbor och annat.

Min pistolräka är mest aktiv på dagen, men knäpper på natten. Antagligen kommer det ut massa läskiga saker ur stenen som den vill skrämma bort.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Knäppningarna började i november och då var det bara på nätterna, men nu så knäpper det båda på dagar och på nätterna. Jag har också hittat en massa tomma skal från mina turbosniglar den senaste månaden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I mina öron är det ganska stor skillnad på hur de låter, men omöjigt att beskriva. Det låter som om du kan ha en liten mantis som lurar i stenen. Emellertid skall det ej fastslås förrns du se boven i aktion. Jag tog nämligen precis ur en krabba ur mitt ena kar som minskat ned min snigelsamling från 10-talet till ca 3-4. Den skyldige åkte raskt ned i mitt mantiskar och fick sin dom omgående.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...