Gå till innehåll

Rörmask utan Plym död eller?


Keek

Rekommenderade inlägg

Jag har några rörmaskar, och har haft en som inte visat sin så ofta. Fast sista dagarna har den synts mer, och idag i princip hela tiden ända till nu ikväll när jag titta till karet så såg jag en plym sitta i en cirkulationspump, så till min fråga är masken död eller lever den och kan fixa ny plym ?

Jag tror den har haft för kraftig cirkulation vad tror ni.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jo då ni hade rätt idag så börja en ny plym visa sig, samtidigt så skicka en annan iväg sin som fastna i pumpen . Bara mina Sabellastarte magnifica som står där i strömmen och vajar som ett skånskt pileträd i en höststorm , man blir lite tårögd som skåning och se sån prakt Hehe

kul att porslins akvariet blev utan tillökning denna gång

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har en Sabellastarte sp. som inte bara tappade sin plym. Den kröp helt sonika ut ur sitt rör och la sig under en sten 10cm bort. Plockade ut röret och trodde det var det sista jag hade sett av den, men döm om min förvåning när den plötsligt dyker upp 2 veckor senare med en ny liten plym under stenen. Nu har den växt till sig till 2/3 av ursprungsstorleken och verkar trivas. Frågan då; Är det vanligt att de byter färg på plymen när de dumpar den gamla? Min var lila/brun från början, men den nya är helt vit. Eller är det en åldersfråga? Dvs att plymen ändrar färg med åldern?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...