Gå till innehåll

Dendrochirus biocellatus, Aquamedic minif


Guest pterois

Rekommenderade inlägg

Nån som har nån erfarenhet av dendrochirus biocellatus? Den minsta av drakfiskarna, även kallad fu man chu drake? Hade tänkt starta ett litet 100l kar med dessa små gynnare men vad jag läst om dem så gillar de tydligen att spöa sina artfränder, nån som vet ifall detta gäller även om man har en hane o en hona? Hade tänkt införskaffa mig en aquamedic miniflotor till detta kar, nån som har nåt bra eller dåligt att säga om dessa?S56400.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en midiflotor till mitt gamla akvarium och den stora nackdelen med den är att den inte tar ytvattnet för att skumma utan bottenvattnet. Idag när jag har insett det så hade jag valt någon annan variant. Gärna en utan behov av luftpump.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Av egna erfarenheter tror jag att 100 l e för lite för 2... dom bråkar en del. Har haft 3 st i ett 280 l och det va lite litet. Skulle nog behövt ett 375 l till dom 3.

Annars måste jag säga att det e en mkt trevlig liten fisk! Tålig och lätt att få att äta fryst foder. Glöm bara inte att variera kosten mkt!

Angående skummaren så tror jag att det hade varit bättre att köpa en modell större, men den fungerar nog utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, får väl köra på ett 225l istället, trodde inte alls de behövde så mycket plats me tanke på attde knappt simmar nåt! Nån som har nån bättre idé för skummare då? Den ska helst vara så liten, tyst o billig som möjligt!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...