Illustratören Postat 13 juni 2008 Författare Postat 13 juni 2008 Ojdå grabbar! De va ju inte så farligt stor skillnad =-) Jag hade förväntat mig dubbla priset för rutan. Kommer bara behöva framrutan i Optiwite, så då är valet självklart. Tack för infon! Tillbax till ritbordet. Citera
Illustratören Postat 15 juni 2008 Författare Postat 15 juni 2008 Så har man mätt å mätt, tänkt å tänkt. Blir en jäkla massa byggande misstänker jag.För att utnyttja väggen bäst kommer karen (2 eller 3st) bli långsmala. Det blir förmodligen ett ca290Lx45Bx45H (huvudkar med lutande front), ett ca290Lx30Bx30H (refugium) och eventuellt ett tredje som blir sump med måtten ca290Lx20Bx30H (sumpen kan eventuellt bli ett begagnat eller nytt standard kar). Jobbigast att konstatera är att samtliga kar förmodligen måste byggas av mig själv nere i källaren då de långsmala karen eventuellt inte går in i trappan eller genom något fönster. Kommer alltså beställa glaset med hål och sedan limma rubbet nere i källaren, så om någon har lite att göra i slutet av sommaren eller i höst så behöver jag säkerligen hjälp med limningen:ler: Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.