Beppe Postat 29 augusti 2004 Dela Postat 29 augusti 2004 Jag har införskaffat mig en kalkmixer, Deltec km500, med tillhörande nivåkontroll. Lite frågor:Då jag har ett ganska stort sista fack i sumpen så fyller nivåvakten på cirka 5 dl åt gången. Det tar cirka en halvtimme att fylla på denna mängd. Är detta för mycket kalkvatten åt gången? Kan man göra något så att nivåvakten blir känsligare i en sump utan att behöva bygga om hela sumpen? Hur mycket kalciumhydroxid ska man egenligen använda? Jag har sett lite olika uppgifter på det. Ska vattnet på övre delen av reaktorn vara helt klart eller ska det vara som hos mig, disigt?Mvh Beppe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 29 augusti 2004 Dela Postat 29 augusti 2004 Hej Beppe, Jag har en T-koppling på slangen från pumpen till kalkmixern, så det går lika mycket vatten förbi kalkmixern som till den. /Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.