Gå till innehåll

Hjälp tack.


tokuffe

Rekommenderade inlägg

Vet inte riktigt vart man börjar i ett sånt här inlägg men kör lite basic. Höll på med söttvatten närmre 10 år, bestämde mig för att resa lite, nu hemma förmodligen några år (junior på gång). Men nu till saken. Har läst detta forum under många år nu fram och tillbaks för att få så mycke info som möjligt, har äntligen fått tummen ur och beställt lite böcker också. Tycker jag har rätt bra koll på tekniken bakom men kollen är bara rent teoretisk då jag aldrig sett ett saltkars teknink IRL. Så slänger ut en ett litet rop på hjälp till nån som kan tänka sig ge en blivande saltakvarist lite vägledning. Får ju gärna ligga inom rimliga gränser från sörmland då långa utflykter brukar kunna ställa till det med jobb, fru och allt annat man ska hålla reda på. Mina tankar är iallafall ett kar runt kubiken som ska fungera rumsavdelare, mycke djup i karet (1m). Så nån som känner sig manad? /Jimmy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag håller till i Södermanland, men tyvärr så är jag bara en glad amatör. Jag fick åka till Sthlm när jag skulle kika på ett kar irl och det vart hos Giert som har just en rumsdelare, se tråden (stockholms saltvattens förening), eller nått. Jag har 80-90 cm djupt och ångrar just det pga att man inte alltid når ner till botten, långa fönsterskrapor som fastnar i armaturer (se min tråd, planering, uppbyggnad och uppstart). Men är det något jag kan hjälpa till med så hojta till.

Och du.. Medlem sedan 2005 och det här var ditt första inlägg. En stående ovation, fattar inte hur du lyckats hålla fingrarna från tagneterna i ett par tre år. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...