Postat 13 september 200420 år Jag har som en matta av grön-bruna alger över nästan alla stenar.Nån som vet hur man får bort dem?
Postat 13 september 200420 år Kolla vattenvärdena och sträva efter bra värden med olika typer av filter.Hitta anledningen till algernaÄr akvariumet nystartat ?
Postat 13 september 200420 år Akvariumet har varit igång sedan januari i år och alla värden är bra.Jag har ett 540 liters akvarium och 7500 l/h cirkulation. Är det för lite?
Postat 13 september 200420 år Det beror ju lita på hur du riktat utblåsen. Ställ dom mot dina stenar så försvinner säkert din algmatta... Vilka vattenvärden har du kollat?
Postat 13 september 200420 år Då skulle du behöva kolla upp ditt Fosfat värde. Det kan bero på att det inte ligger inom rimliga gränser.
Postat 14 september 200420 år Jag har kollat mitt fosfat värde och det visar att jag inte har någon fosfat i vattnet.I och för sig är testet från 1993 så kan det vara för gammalt?
Postat 14 september 200420 år Helt klart dags att skaffa nytt test. Tester brukar ha ganska begränsad hållbarhet.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.