Gurra G Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 Ja vet inte riktigt vad som tagit åt mina eremiter... De har börjat slåss både med varandra och med andra djur som är i vägen. Och alldeles nyss flyttade de en 1,5 kilo tung sten så min anemon nästan kom i kläm... Vad är det som är fel? De har nyss bytt skal och det ligger massor med andra större i karet om de skulle vilja byta... Är de hungriga kanske? hela karet går på "bantnigns kurs" så de får kanske inte så mycket mat. Jag kan inte komma på nånting annat... Jo.. Juste.. Ja har fått yngel okså... Både clownfisksyngel och så tror ja det är frökenfisksyngel... Men jag är inte säker på dem. Kanske det är därför de beter sej så konstigt? De har alltid uppfört sej exemplariskt förut (i ca ett halv år) men nu sista veckan löper de amok! Hoppas ni förstår och har lust att hjälpa mej. //Gustav Citera
MariaL Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 De kanske är hungriga...prova med sjunktabletter till sötvattensmalar, det gillar mina eremiter!Ibland är eremiter riktiga bulldozers och möblerar om hej vilt, jag har funderat på om det kan ha med ömsningen att göra...jobbigt är det ialla fall. Citera
Gurra G Postat 24 augusti 2008 Författare Postat 24 augusti 2008 tack för svaret:) de var nog bara lite hungriga... de har fått mat nu och nu ser det ut som om de bara ligger och sover... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.