Gå till innehåll

aggresiva eremiter...


Gurra G

Rekommenderade inlägg

Ja vet inte riktigt vad som tagit åt mina eremiter... De har börjat slåss både med varandra och med andra djur som är i vägen. Och alldeles nyss flyttade de en 1,5 kilo tung sten så min anemon nästan kom i kläm... Vad är det som är fel? De har nyss bytt skal och det ligger massor med andra större i karet om de skulle vilja byta... Är de hungriga kanske? hela karet går på "bantnigns kurs" så de får kanske inte så mycket mat. Jag kan inte komma på nånting annat... Jo.. Juste.. Ja har fått yngel okså... Både clownfisksyngel och så tror ja det är frökenfisksyngel... Men jag är inte säker på dem. Kanske det är därför de beter sej så konstigt? De har alltid uppfört sej exemplariskt förut (i ca ett halv år) men nu sista veckan löper de amok! Hoppas ni förstår och har lust att hjälpa mej.

//Gustav

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De kanske är hungriga...prova med sjunktabletter till sötvattensmalar, det gillar mina eremiter!

Ibland är eremiter riktiga bulldozers och möblerar om hej vilt, jag har funderat på om det kan ha med ömsningen att göra...jobbigt är det ialla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...