Guest Silver Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Hej..Vad menar du med (under strecket).När jag klickar på lenken som du har lagt in så ser jag bara dina gammla bilder..MVH Aqil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 14 oktober 2004 Författare Dela Postat 14 oktober 2004 Hej..Vad menar du med (under strecket).När jag klickar på lenken som du har lagt in så ser jag bara dina gammla bilder..MVH AqilSidan kanske har blivit cache'ad i din browser... prova att trycka F5 eller "uppdatera"... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 14 oktober 2004 Författare Dela Postat 14 oktober 2004 En liten fråga till er med mer rutin på uppstarter av salt än mig:Jag har fortfarande inga nytillkomna alger sedan uppstart för treveckor sedan, är detta normalt? Värdena håller sig vid de värden jagredovisat innan i tråden (sid 4)... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 En liten fråga till er med mer rutin på uppstarter av salt än mig:Jag har fortfarande inga nytillkomna alger sedan uppstart för tre veckor sedan, är detta normalt? Värdena håller sig vid de värden jag redovisat innan i tråden (sid 4)... var lugn dom kommer............ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Silver Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Hej..Jo min fråga är att, Sitter det orginal reflektorn på bakom den nya armaturen? men att du har bockat till den lite??MVH Aqil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 16 oktober 2004 Författare Dela Postat 16 oktober 2004 Japp precis, jag bockade till orginalet och pressade dit den bakom nya T5-orna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Silver Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 Hej igen...Jag tycker att ditt akvarium är mycket vackert men,TROR inte att du kan ha fiskar eller några koraller i den för att i den bakrund fins det någar fack och och där står vattnet still förutom runt de två pumparna.AMONIAC och NITRITär dödlig och bildas av stillastånde vatten. Räker med 24 tim så har det dött djur för några tusen.Allternativ ät att du har en pump till i bakrunden som cirkulerar vattnet där.Lycka tillAqil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 18 oktober 2004 Författare Dela Postat 18 oktober 2004 Hej igen...Jag tycker att ditt akvarium är mycket vackert men,TROR inteatt du kan ha fiskar eller några koraller i den för att i den bakrundfins det någar fack och och där står vattnet still förutom runt de tvåpumparna.AMONIAC och NITRITär dödlig och bildas av stillastånde vatten.Räker med 24 tim så har det dött djur för några tusen.Allternativ ät att du har en pump till i bakrunden som cirkulerar vattnet där.Lycka tillAqilJotack jag har bra koll på hur mitt eget akvarie ser ut bakom bakgrunden...Ammoniak och nitrit bildas i samma nedbrytnings-kedja och det ärrelativt lätt att hålla koll på det, bör inte skapa några problem omman sköter karet rätt...I bakgrunden sitter två för karet kraftiga pumpar (1100 + 500 l/h) som alltså pumpar 20 gånger akvariets volym...Kan garantera dig att vattnet inte står still där dessutom drar avrinningen sitt strå till stacken...I övrigt förstår jag inte vart du vill komma med ditt inlägg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Här kommer en bild på firren jag rekommenderade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 23 oktober 2004 Författare Dela Postat 23 oktober 2004 Japp den ser fin ut Dykaren Har du mer info om den? Tålighet, aggro, storlek osv...I övrigt var jag nere i Ronneby och köpte mina första riktigainnevånare idag Det blev 3st turbosar (får se om alla klararinkoppningen) och sen en putsar-räka... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 23 oktober 2004 Dela Postat 23 oktober 2004 Sniglar tillhör ju de känsligare djuren egentligen..... .Rainfordi är relativt tåliga och inte aggresiva mot andra invånare. De kan dock bråka en del med sina artfränder. De blir cirka 4cm stora.Svårigheten ligger i maten. De äter sällan annat än smådjur som de plockar bland bottengrus och levande sten. Man bör alltså ha en hel del sten och smådjur för att de ska trivas.De rör inte koraller eller liknande.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 23 oktober 2004 Författare Dela Postat 23 oktober 2004 Skulle det gå att mata rainfordi med artemia eller liknande med tanke på att de äter "smådjur"? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 23 oktober 2004 Dela Postat 23 oktober 2004 Mina äter inte fryst artemia. De tar däremot nykläckt artemia, fryst röd plankton och cyclop-eeze. Men mestadels äter de från stenen och sanden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 23 oktober 2004 Författare Dela Postat 23 oktober 2004 Okej det var fryst artemia jag täntke på men jag har läst positivt omcyclop-eeze på sista tiden på ett visst sötvattens-forum. Ja jag är julite nybörjare så rätta mig nu , men nu när jag inte har så mycket ikaret så kanske det inte bildas tillräckligt med mat till dem (den) attplocka då? hmm... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 28 oktober 2004 Författare Dela Postat 28 oktober 2004 Håller er uppdaterade med lite nya bilder tänkte jag De under andra strecken, sista 16 bilderna, är nya:<a href="http://www.adelgren.se/akvarium/salt/" target="_blank">http://www.adelgren.se/akvarium/salt/</a> Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Silver Postat 29 oktober 2004 Dela Postat 29 oktober 2004 Håller er uppdaterade med lite nya bilder tänkte jag De under andra strecken, sista 16 bilderna, är nya:http://www.adelgren.se/akvarium/salt/ Hallå.Vilken fin räka.Hur ser dina värden ut nu.Fick du någon brun och grön alger?Har du börjat med calsiumet än? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 29 oktober 2004 Dela Postat 29 oktober 2004 DEt finns väll ingen anledning att börja tillsätta calsium ännu på ett bra tag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 29 oktober 2004 Författare Dela Postat 29 oktober 2004 Håller er uppdaterade med lite nya bilder tänkte jag De under andra strecken, sista 16 bilderna, är nya:http://www.adelgren.se/akvarium/salt/ Hallå.Vilken fin räka.Hur ser dina värden ut nu.Fick du någon brun och grön alger?Har du börjat med calsiumet än?Tackar Tycker också räkan är cool, den ser liksom ut som om den vore tecknad.Alger har jag fått gröna, men tror inte några bruna har kommit än... dock så smäller snäckorna (<span style="font-size: 10pt; font-family: 'Times New Roman';">Tectus Niloticus)</span> i sig alla alger som finns, de rensar helt rent Mina värden ser ut som följer:pH 8.15kH 10NO2 0NO3 5PO4 0.1Salt 1.022Temp 26Jag har inte börjat tillsätta Calcium än, ska jag vara ärlig har jaginte ens börjat mäta det, men det är nog dags att åtminstone börja mätanu snart... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Silver Postat 29 oktober 2004 Dela Postat 29 oktober 2004 OK.Jag ska nog börja med mina djur om ca en vecka.Jag är lite försktig för att jag kör med vanligt kranvatten.Calcium ja,Har inte änns köpt testet än .Men men man får väl ta en sak i taget.Jo en fråga till.Jag har beställt samma armatur som dig.Hur gjorde du med montering.Skar du ner alla pluggar på rampen utom de fyta som håller fast plastskyddet eller? Men då sitter inte armaturen fast.Jag tänkte göra som digmed den delen..MVH Aqil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 29 oktober 2004 Författare Dela Postat 29 oktober 2004 OK.Jag ska nog börja med mina djur om ca en vecka.Jag är lite försktigför att jag kör med vanligt kranvatten.Calcium ja,Har inte änns köpttestet än .Men men man får väl ta en sak i taget.Jo en fråga till.Jag har beställt samma armatur som dig.Hur gjordedu med montering.Skar du ner alla pluggar på rampen utom de fyta somhåller fast plastskyddet eller? Men då sitter inte armaturen fast.Jag tänkte göra som digmed den delen..MVH AqilJa som du ser på mina bilder så sågade jag bort de "onödiga" pluggarnaoch sen klämde jag bara den nya armaturen mellan locket (reflektorn)och plastskyddet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 vad är det för fabrikat på T5 nanoarmaturen ? & kan man tända varje rör för sig i dubbel armaturen heller tänds bådda rören på samma knapp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Centurion Postat 3 november 2004 Författare Dela Postat 3 november 2004 vad är det för fabrikat på T5 nanoarmaturen ? & kan man tända varje rör för sig i dubbel armaturen heller tänds bådda rören på samma knappJag köpte armaturen av drakfisken, men tror att den kommer härifrån http://www.aqualight.de/ från början...Både rören tänds på samma knapp... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 Tack jaha då får man fixa ett separat blåljus då ;-(vill inte ha så att allt ljus slår på på en gång ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jower Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 köp två singelarmaturer då... men dom kanske inte får plats. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zippo Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 köp två singelarmaturer då... men dom kanske inte får plats. jo tänkte på det men tror inte heller dom får plats ! jaja det löser sig ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.