Gå till innehåll

Stoffes nya 180liters glasburk!


stoffe

Rekommenderade inlägg

Tjena,

är ny i forumet och tänkte bara visa upp mitt nya projekt.

Det är en Juwel Vision 180 glas burk (frugan tillät inte större burk ;( ) och nu sitter jag bara och vänta på att mit akvariebutik skall få in "live sand" så jag kan rocka loss för att senare flytta över mina kompisar från sina 120liters skål i lite mer vatten.

akvarium.jpg

Tyvärr passar inte mer än 2 T5 rör så jag kör det så länge tills vår kattunge är lite större och min plånka hämtat sig, då blir det nog en arcadia 4x T5 eller en Giesemann Reflexx 4xT5 eller vem vet...

Bakgrunden är märke hemmabygge med gömd doppvärmare, aquamedic pumpen kommer att bytas mot ytterligare en Tunze 6025 (kör för tillfället i min andra vattenbehållare).

/Stoffe

PS: Skulle kanske tillägga att jag bor sedan 7år tebax i Tyskland om det interesserar någon. DS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Äntligen har jag kommit vidare med mitt Vision 180 projekt... ;)

Satt och väntade hur länge som helst till jag äntligen fick tag i LiveSand.

Så för ett par dagar sedan kunde jag plocka ut den "gamla" sanden och "hälla" i LiveSand, men oavsett hur rackans försiktig man är, blir det absolut kritvit...

Det saknas bara lite Frosties och man skulle ha kunnat blanda ihop 180liters flingor och "mjölk".

Naja efter ett par timmar la sig sandstormen och ett par dagar senare kunde jag lägga i ett par kg sten.

Idag fick min gorgonia bli första invånaren i nya akvariet.

post-4088-14468916218825_thumb.jpg

post-4088-14468916218958_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...