Gå till innehåll

Vilket pris kan man hitta för en begangnad Deltec MCE 600 skummare?


Rekommenderade inlägg

Tack för svaret! 1500kr är rätt hyfsat. :) Hur funkar pumpen i en bengad skummare? Är pumpen "tyst" när den är begangad? Eftersom den är "inkörd"?

Det beror väl lite på hur begagnad den är. Så länge den inte är sliten så ska den nog vara tyst och fin. Jag köpte en MCE 600 som gått nått år och den ger inte ifrån sig några oljud.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Folks uppfattning om ljud är väldigt individuelt, vissa tycker nåt e tyst medans adra tycker att de väsnas.

Min Mce 600 har blivit tystare alltefter att den har fått gå ett tag, men en polares motsvarande skummare är tystare av någon orsak. Min sitter i en sump så jag har inte brytt mig om att meka o fixa med den, dvs det låter inte mer om sumpen för att skummaren går...

Det finns en ny version av aquabee pumpen och då pratar jag inte om dom nya packningarna, den sägs vara tystare än orginalvarianten.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Folks uppfattning om ljud är väldigt individuelt, vissa tycker nåt e tyst medans adra tycker att de väsnas.

Min Mce 600 har blivit tystare alltefter att den har fått gå ett tag, men en polares motsvarande skummare är tystare av någon orsak. Min sitter i en sump så jag har inte brytt mig om att meka o fixa med den, dvs det låter inte mer om sumpen för att skummaren går...

Det finns en ny version av aquabee pumpen och då pratar jag inte om dom nya packningarna, den sägs vara tystare än orginalvarianten.

//NiXoN

Varför har du en "påhängskummare" i en sump? Kan man inte få tag på effektivare skummare till sump än MCE 600? (Bara undra)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att jag hade en sådan skummare och den fungerade helt bra i sumpen.

Påhängsfunktionen är mera av en funktion än ett måste, det är material/konstruktionsmässigt samma typ av skummare som 500 modellen.

Man behöver inte köpa nya prylar på löpande band bara för sakens skull, och när jag inte har över 200 liter vatten så är mer än nog effektiv.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en MCE600 och har hängt den på sumpen, att stänga in pumpen i en låda är nog inte helt optimalt då den alstrar en del resonansljud beroende på hur den hamnar, jag trixar lite med sladden och få den då tystare. Jag är betydligt nöjdare med ljudnivån efter det att den fått flytta ner i sumpen och jag använder dom "nya" bussningarna.

Jag är mycket nöjd med skummaren, dock är det lite lurigt att besiktiga den och jag funderar pga det på att byta till en "sump" skummare där det är enklare att se hur den mår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...