dominique Postat 22 september 2008 Postat 22 september 2008 Hej,Vad rekommenderar ni för preparat? Jag har ett ganska nystartat 240 l kars som med tiden skall fyllas med mjukisar och en del stenkoraller.Jag fick rekommendationen att till en början köra med det sk All in one preparatet från Salifert men jag funderar på nedanstående som helhetslösning istället:Tropic Marin. Bio Calcium Tropic Marin. Bio MagnesiumTropic Marin. Pro-Coral A-element Tropic Marin. Pro-Coral K+-element samt RowaphosJag kör förörvigt med Reef Crystals enriched blend salt.Vad kör ni andra?Skulle ni komplettera med något? Citera
NiXoN Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Jag ogillar "balanserade" lösningar som biocalsium och saliferts all in one, dom fungerar inte till att höjja värden om du får en liten fall.Skulle nog heldre föreslå TM balling variant, ha lite biomagnesium på sidan om (de som fanns i TM´s balling räckte inte för min burk) samt köra A o K elements.Annars så kan man använda nån annan tillverkares balling kemikalier och deras tillsatser(tex faunamarine). Sen har jag blivit väldigt förtjust i O2 saltet till skillnad från reef crystals så håller den nivåerna mycket närmare de jag vill ha och då slipper jag buffra upp...KZ biofos verkar vara en trevlig produkt samma gäller faunamarines fosfatremower med säkerhetsbälte mot för låga värden, kornstorleken är mycket grovare(bättre i min mening än rowa som lätt vill flyga omkring).Mina erfarenheter inte så heltäckande men kanske du kan finna nytta i nåt av drabblet.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.