Gå till innehåll

Vad kan min mini kirurg ha fått??


Botan

Rekommenderade inlägg

Hej alla experter och nybörjare...

Jag har ett problem. För några veckor sedan hade jag vita prick i mitt kar. Alla överlevde och blev friska. Nu har kirugen (3 cm stor) fått vita prick igen men ingen annan. Kanske stress prickar då jag vart där och bökat. Min lilla kirurg 2 cm stor....har slutat äta. Han trycker i ett hörn. Jag ser inget fysiskt fel på honom förrutom att han har blivit ljus brun längs gälarna och ögonen. Vad ka han ha fått?? JUst nu går han i karantäns kar men jag vet inte vad jag skall bota honom mot. Någon som har minsta lilla förslag får gärna komma med det.

Tacksam för alla kommentar!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Okej jo jag förstod nästan det då de brukar gå snabbt när dom inte vill äta:(...men va tråkigt att höra. Själv dog min lilla palettkirurg igår efter liknande beteende. Vägrade äta och tappade helt balanssinnet efter bara nån dag. Tråkigt när dom små liven lämnar in:ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår det, får väl erkänna att jag blev märkbart rörd jag med när min lille gick bort...

Jag köpte 2 st för en vecka sedan och den "lille" (ca 3-4 mm mindre än den andra) var redan från början snäppet slöare, inte lika pigg på att äta osv. Det blev bara värre och gick väldigt snabbt fram tills att han bara stod på botten med huvudet och ryggfenan neråt. Rörde bara gälarna och bröstfenorna precis såpass mycket att han kunde stå mot en sten.

Då fanns de inte mycket kvar att göra:(

Provade dessutom med massa olika foder och den andra verkar trivas bra så, jag tror att de va någon tarm/parasit sjukdom ihop med miljöombytet som gjorde att han lämnade in.

Sorgligt då det tillsammans med den andra va min första saltvatensfisk.

Man fäster ju sig fort även om det "bara" är fiskar.:ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...