chelmon Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 planerar ett 1100 liters+2-300 liter sump.klarar denna skummare detta och hur är kvaliten samt ljudnivån på denna skummare. Citera
Jaken Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Jag vet inte om du syftar på den externa eller interna modellen, men jag antar att det är den interna modellen som ligger ute på annons du syfta på.Jag har själv en samma skummare, men den externa modellen. Skillnaden är att den externa recirkulerar vattnet. Jag har nålhjulsimpeller i min, vet ej hur det är med den som är på annons. Storleken kanske skiljer också när jag tänker efter, men i stort är det samma skummare.Jag är helt övertygad att den klarar att driva ett så stort akvarium som du tänkt dig med denna skummare. Den skummar riktigt bra och klarar hög belastning. Däremot är skummaren varken speciellt tyst eller elsnål jämfört med modernare skummare. Den drar runt 130W vilket ger en elkostnad på runt 120:-/månad något jag tycker man ska ta med i beräkningen. Jag har skrivit om den i produktguidenIngvar Hellmalm drev sitt 3000 liters kar med en Skummare H&S 3000-4x1060. Citera
chelmon Postat 13 november 2008 Författare Postat 13 november 2008 ok jaken.tack för svaret.jag undrar om du kan rekomendera någon skummare Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.