gladiator Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 Var tvungen att flytta min mussla, och han trivdes nog inte på sin nya plats. Han släppte från stenen han satt på, har nu lagt honom på en ny plats men han fäster sig inte. Ser att foten är inte fäst mot stenen,vad kan det vara för fel ?// Johan Citera
Goranius Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 hur står han?högt upp långt ner?strömt?Hur mycket ljus har du?Det kan ta ett tag innan musslor sätter sig också. Citera
gladiator Postat 18 november 2008 Författare Postat 18 november 2008 Nu står musslan på botten på en sten, inte strömt.Ljus 400 W mh, 70 cm djupt kar.Hoppas verkligen att musslan fäster sig snart för han är så fin.Han öppnar sig inte lika mycket sedan senaste flytten, kan han vara på väg att dö ?// Johan Citera
Goranius Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 Hur länge sen var det du flyttade den?Så länge du inte ändrat alla värden och dylikt karet kan du nog ta det lugnt, den repar sig. Citera
_Manne_ Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 vilken art av mussla är det ?, vissa gillar att stå på stenen andra i sanden osv..mvh manne Citera
gladiator Postat 18 november 2008 Författare Postat 18 november 2008 Tror att det är en T. Maxima har haft den ca 6 månader på sten och förra ägaren hade den på samma sten ganska lång tid innan jag köpte den.Alla värden är samma, ca 3 dagar sen han släppte själv.// Johan Citera
Botan Postat 18 november 2008 Postat 18 november 2008 Har haft min i 3 veckor, min har heller inte fäst sig ännu men han står stilla så länge ljuset är på. På morgonkvisten börjar han röra sig igen i letandet efter ljus. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.