Guest Björn Postat 2 oktober 2004 Dela Postat 2 oktober 2004 Hej! Jag har en 250W Aqualine Buschke E40 10k (13k) lampa nu som jag intealls är nöjd med. Körde med Aquaconnect förut och tyckte om det ljusetmycket bättre. AB lampan brinner i mitt tycke för gult. Jag kör med enTungsram aramtur. Är det någon som provat att köra med AB's 20000k lampor? Jag har sökt lite på RC och många verkar vara nöjda och jämför ljusetmed 14-15K lampor vilket låter intressant. Vad tycker ni om AB's 20K omni har provat eller fått möjligheten att se en brinna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snicke Postat 3 oktober 2004 Dela Postat 3 oktober 2004 Har du en länk till de trådarna på RC? Ska beställa någon av dem så det vore intressant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 3 oktober 2004 Dela Postat 3 oktober 2004 du glömde länken ??Mvh Mikael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Björn Postat 3 oktober 2004 Dela Postat 3 oktober 2004 Oj, inlägget kanske uppfattades fel, jag har ingen länk till någotjämförande test utan folk skriver att ljuset käns mer 14-15k än 20k. Detester jag hittat på RC finns det bara lampor som inte vi i sverige hartillgång till och är därför inte specielt intressanta. De trådar på RC som jag menar är relativt många och korta som jagskummat igenom då jag sökt där på AB 20K. Det verkar vara en hel delsom kör med endast 20000K och jag är lite nyfiken på att göra detsamma. Det jag vill veta är om nån här har provat och kan säga resultatet påb.l.a. tillväxt och utfärgning av koraller. Lite bilder skulleuppskattas också! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.