Tobbe Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Jag undrar om det finns någon därute som byggt om en Aquamedic KR1000 kalkreaktor för bättre verkningsgrad och med möjlighet till gasåtervinning, jag hade varit tacksam för tips. Detta är för övrigt mitt allra första inlägg på guiden, får väl berätta lite mer om mitt kar vid ett senare tillfälle. Citera
Tobbe Postat 13 januari 2009 Författare Postat 13 januari 2009 Jag hade en aning om att ha sett en tråd om någon som byggt om en AM kr1000, hade nog fel.Jag bygger mig en ny istället.Tack ändå! Citera
elNico Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9569&highlight=kalkreaktorKanske var det den du tänkte på?Jag har byggt om min till nåt liknande, dock med en löstagbar Eheim-pump. Enkelt gjort och funkar mycket bättre. Citera
Tobbe Postat 15 januari 2009 Författare Postat 15 januari 2009 Det var just denna tråd jag letade efter, den AM 1000 reaktor jag har fungerar helt enkelt kass med dålig effektivitet och en horribel gasåtgång. Jag undrar dock var Svärd eller Ni tar ut vattnet ur reaktorn är det en bit ner på gasåtervinnigen eller en bit ner i en av de gamla kopplingarna?Tacksam för svarMVHTobbe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.