Gå till innehåll

Hjälp mig med mitt korallmysterium


Orion

Rekommenderade inlägg

Tjena! har haft igång mitt akvarium i ca 1 år nu,och på senaste tiden så har mina korallers beteénde varit lite underligt. Det är nämnligen så att jag har uppmärksammat att mina koraller drar inte ihop sig under natten :S de får en nästan sjuklig hållning och färg på natten tills ca 1 timme efter att ljuset slår på,och jag kan inte förstå varför.

Mina vattenvärden är näst intill perfekta,nitrat ligger på runt 0.5 och alla andra värden är precis efter boken.

Har inte haft några fiskar i karet på senaste tiden pg.a att dom har försvunnit helt spårlöst (ska försöka ta reda på källan till deras försvinnande senare) så den enda belastningen i karet i skitväg är väl snäckorna och min eldräka.

tog ett par foton precis efter tändning och ett par senare på dagen. Korallerna ser enligt mig ut att må superbra under resterande tid av dygnet,men just under natten och vid ljuständningen så ser dom verkligen miserabla ut.Om någon hade någon idé eller information om beteéndet så vore det super.

Här kommer bilderna.

Mvh Fredrik

Bilderna överst är lite senare på dagen,de under är precis efter tändning,och så ser dom även ut på natten

post-3734-14468916567782_thumb.jpg

post-3734-14468916567868_thumb.jpg

post-3734-14468916567984_thumb.jpg

post-3734-14468916568093_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...